10 JUNI 2020 - Powered by TKI CLICKNL

COPRODUCTIE MET DE CREATIEVE INDUSTRIE

Een inspirerende dag over de samenwerking in games tussen ontwerpers, academici, instituten en zakelijk Nederland

Wanneer creatievelingen, academici en ondernemers op de juiste manier bij elkaar komen kunnen er de meest unieke en innovatieve oplossingen voor maatschappelijke problemen worden bedacht. Vooral in tijden waarin online toepassingen essentieel zijn is het van belang om opdrachtgeverschap en maatschappelijk verantwoorde ondernemers en innovaties te stimuleren. Maar hoe en waar vind je de juiste partijen en ideeen? En vanuit welke kaders, uitgangspunten en 'proven concepts' bedenk je nieuwe oplossingen voor jouw specifieke probleem?

Door deze dag te organiseren, dragen wij bij aan relevante vraagstukken en spelen we in op de meest recente ontwikkelingen en oplossingen.

Dit online evenement bestaat twee onderdelen: een inhoudelijk gedeelte waarbij experts aan de hand van digitale presentaties kennis overdragen aan een breed publiek en een onderdeel waarin wij een matchingplatform aanbieden waarbij je tijdens doelgericht one-on-one kan netwerken en ontmoeten. Dit deel stimuleert het ontmoeten van verschillende doelgroepen wat concreet bijdraagt aan opdrachtgeverschap.

Welkom - 09:30 - 09:45

Derk de Geus

Opening door Derk de Geus voorzitter van Dutch Games Association

Talk - 09:45 - 10:30

Michael Fillie

Games zijn als werk, maar dan beter ontworpen: Aan de hand van de succesvolle samenwerking met Albert Heijn neemt Michael Fillié van &ranj ons mee in hoe games werk niet alleen leuker maar ook effectiever maakt en hoe je de medewerkers zelf hier het voortouw in kan laten nemen.

&ranj heeft over de jaren heen gewerkt aan een uitgebreid portfolio van impactvolle games. Deze sessie gaat over hoe de succesvolle samenwerking van &ranj met Albert Heijn tot stand is gekomen en hoe een serious game heeft geleid door significante gedragsveranderingen voor het personeel van AH.

Matching - 10:30 - 12:00

MEETTOMATCH

Netwerk en ontmoet, doelgericht en een-op-een

Talk - 12:00 - 12:30

Gert-Jan Brok

Fantazm heeft mooie samenwerkingen geïnitieerd, onder andere met het Voedingscentrum en andere zorginstellingen en verzorgt een inspirerende sessie over de totstandkoming van deze samenwerkingen en co-producties.

Talk - 12:30 - 13:00

Menno van Pelt-Deen

Menno is zowel academicus als game ontwerper en heeft de kennis van 'best of both worlds' waardoor hij al verschillende succesvolle samenwerkingen op zijn naam heeft staan.

Matching - 13:00 - 14:00

MEETTOMATCH